środa, 13 kwietnia 2016

Sprawdzanie rzetelności kolportażu



Na rynku dystrybucyjnym jest wiele firm, które gwarantują różne systemy kontroli akcji kolportażowych. Wiele z nich nie cieszy się jednak zainteresowaniem ze strony firm trzecich ze względu na brak rzetelności usług - chociażby w zakresie kontroli kolportażu. Są pośród nich jednak przedsiębiorstwa, które wywiązują się z powierzonych zadań jak należy. Poprawne wywiązanie się z założeń akcji jednoznaczne jest z rozniesieniem wszystkich ulotek. Ale czy to wszystko? Kolportaż trzeba także dobrze skontrolować i raportować. Poprawny raport z akcji powinien składać się ze spisu adresów, do których ulotka trafiła. Adresy powinny zawierać ulice, numery bloków lub domów, oraz ewentualne numery klatek. Taki raport umożliwia nam weryfikację wykonanej dystrybucji ulotek w trójmieście Przechowywanie raportów pozwala także na sprawne monitorowanie efektu z akcji. Pod różne adresy możemy przecież roznosić różne materiały reklamowe, a następnie mierzyć skuteczność takich działań.

Inaczej wygląda kwestia z rozdawaniem ulotek do rąk przechodniów. W tym przypadku firmy gwarantują zazwyczaj dokumentację zdjęciową. Mimo wszystko lepiej korzystać z firmy, która w pakiecie gwarantuje również osobistego koordynatora, który sprawuje opiekę nad kolportażem ulotek. Koordynator kolportażu pozwala na ścisłą kontrolę pracy kolporterów lub hostess. Podczas akcji rozdawniczych nie chodzi tylko o to, aby dotrzymać godziny pracy - liczy się też ilość materiałów dystrybuowanych w jej czasie. Z reguły firmy określają ilość materiałów tzw. szacunkową - tj. ilość, która zostanie rozdystrybuowana podczas godziny pracy kolportera - np. 100 szt./h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.